Rok 2019 skończył się. To idealny moment, żeby przejrzeć globalne ceny transakcyjne różnych modeli i wyłonić faworytów, którzy najwięcej przybrali na wartości*.

Rok 2019 był dobry dla Fordów z serii F (pickupy z różnych lat) i niemieckich samochodów – zwłaszcza VW oraz Mercedesa-Benz’a i BMW z lat 80′ XX wieku. Po drugiej stronie barykady znalazły się powojenne auta amerykańskie, a nawet niektóre modele Ferrari, które w cenach transakcyjnych sporo straciły. Kogo można jednak uznać za zwycięzcę 2019 roku?

*Podane ceny dotyczą stanu wzorowego aut, o klasyfikacji można przeczytać tutaj. Warto pamiętać, że większość pojazdów na rynku posiada stan dobry, co oznacza, że ich ceny są niższe o 20- do nawet 50% od podanych poniżej.

Volkswagen Corrado 1990-94: +46%

Corrado od samego początku miał wiele mocnych kart przetargowych, by stać się poszukiwanym klasykiem – w szczególności ciekawe silniki (zarówno doładowany 1,8-litrowy, czterocylindrowy G60, jak i 2,8-litrowy VR6) i aktywny spojler. Ponadto sprzedaż była niska, a auto mało popularne. Obecnie najbardziej pożądane są warianty VR6.
Średnia wartość (stan wzorowy): 53 500 PLN

BMW M Coupe 1999-02: +36%

Ten samochód szybko stał się ulubionym wśród entuzjastów marki. Z dość dużym, 3,2-litrowym, sześciocylindrowym i rzędowym silnikiem z M3, ten lekki, 2-osobowy wóz sprawiał mnóstwo frajdy na drodze.
Średnia wartość (stan wzorowy): 201 300 PLN

Honda CRX Si 1985-91: +24%

Podobnie jak BMW M Coupe, CRX to kolejny dwumiejscowy hot hatch, który miał w 2019 roku swoje 5 minut. Nieskazitelny CRX w doskonałym stanie i bez modyfikacji to jednorożec. Nawet w połowie przyzwoity stan to rzadki widok.
Średnia wartość (stan wzorowy): 64 700 PLN

Mazda RX-7 1993-2002: +30%

Ta generacja (FD) jest znacznie bardziej egzotyczna od poprzednich – zarówno jeśli chodzi o wygląd, jak i zastosowane rozwiązania. Pod maską jednak dalej pracuje rotacyjny silnik 1.3l. Podwójne turbodoładowanie dostarcza 239KM.
Średnia wartość (stan wzorowy): 158 200 PLN

Ford z serii F 1973-79: +19%

To już szóste pokolenie serii F od Forda – w 2019 roku ta generacja cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród miłośników aut. Nowością były tutaj boczne lampy obrysowe oraz przednie kierunkowskazy zamontowane nad reflektorami.
Średnia wartość (stan wzorowy): 76 600 PLN

Nissan Skyline R32 GT-R 1989-1994: +21%

R32 GT-R jest czymś więcej, niż tylko autem z mocnym silnikiem. System napędu na wszystkie koła pozwalał przenieść moc na ziemię zarówno na prostej drodze jak i w slalomach. Zdominował japońskie wyścigi i stał się kultowy.
Średnia wartość (stan wzorowy): 209 800 PLN

Toyota MR2 MkI 1987: +26%

Jest lekka i posiada centralnie umieszczony silnik 1,6l. Przyspiesza od 0 do 100km/h w nieco ponad 8 sekund. Te dane nie powalają, ale w praktyce MR2 to zwrotny, mały i tani samochód sportowy, a także jeden z najszybszych, jakie można było kupić w latach 80′ XX wieku za rozsądne pieniądze.
Średnia wartość (stan wzorowy): 55 800 PLN

Mercedes-Benz 190E 1984-1993: +40%

Wyprodukowano 1,8 mln sztuk tego samochodu. Producent zainwestował 2 mld marek niemieckich w badania i rozwój nad tym modele, który zarazem stał się najmniejszy w gamie. Nadwozie było w swojej epoce nowocześnie narysowane, a także wyjątkowo opływowe.
Średnia wartość (stan wzorowy): 26 900 PLN

Dodałbyś jeszcze jakieś auto do tego rankingu? Podziel się w komentarzu!