W 2019 roku pojawił się post, który szacował w które auta warto zainwestować, ponieważ przybiorą na wartości w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Można go przeczytać [tutaj]. Rok minął, czy spekulacje się sprawdziły?

Nie wszystkie auta zyskały na wartości, ale mimo tego prawie wszystkie typy okazały się trafne. Ponadto wartość kilku obstawianych samochodów wzrosła aż o 20% lub więcej – dla porównania średnia dla wszystkich aut klasycznych w 2019 roku to około 6%. W tym roku pojawił się nowy ranking (jest [tutaj]) – na jego rozstrzygnięcie trzeba poczekać 12 miesięcy, a póki co warto przeanalizować zeszłoroczne propozycje i ich wzrost cen.

BMW 3.0CSL 1972–75

BMW było bardzo popularne w 2019 roku, ale nie auta z okresu 3.0CSL i nie w takim budżecie. Rynek odwrócił się w 2019 roku od droższych modeli BMW na korzyść tych bardziej przystępnych cenowo.
Cena nowego: 10 000 USD.
Średnia wartość w 2018 roku (stan wzorowy): 270 000 USD.
Średnia wartość w 2019 roku (stan wzorowy): 270 000 USD.
Zmiana wartości: 0%.

PORSCHE BOXSTER 1997-2004

Auta “do zabawy” w przystępnym przedziale cenowym okazały się popularne w 2019 roku. Właśnie dlatego Boxster uzyskał aż dwucyfrowy wzrost. Obok 924 to najtańsze Porsche, jakie można kupić.
Cena nowego: 51 000 USD.
Średnia wartość w 2018 roku (stan wzorowy): 15 000 USD.
Średnia wartość w 2019 roku (stan wzorowy): 17 000 USD.
Zmiana wartości: +13%.

SALEEN MUSTANG 1984-93

O ile ceny Shelby nieco spadły, to Mustang Saleen zyskał całkiem sporo w 2019 roku. Powód jest prosty – mała podaż aut, a zainteresowanie znaczne.
Cena nowego: 25 500 USD.
Średnia wartość w 2018 roku (stan wzorowy): 28 000 USD.
Średnia wartość w 2019 roku (stan wzorowy): 30 700 USD.
Zmiana wartości: +10%.

CHEVROLET CORVETTE GRAND SPORT 1996

Niestety rzadkość oraz stosunkowo wysoka wydajność wersji Grand Sport nie były w stanie zrekompensować ogólnie kiepskiego zainteresowania Corvette C4. Mimo tego ta wersja ma potencjał kolekcjonerski, ale to jeszcze nie jej czas.
Cena nowego: 37 000 USD.
Średnia wartość w 2018 roku (stan wzorowy): 34 500 USD.
Średnia wartość w 2019 roku (stan wzorowy): 32 400 USD.
Zmiana wartości: -6%.

SUBARU IMPREZA WRX STI 2004-07

To auto generacji X – bez wątpienia przeżywa teraz swoje 5 minut, ponieważ wielu aktywnych kupujących jest w stanie wydać na Imprezę WRX STI pieniądze, by spełnić młodzieńcze marzenia z gier komputerowych. Auto nie tylko wiodło prym w 2019 roku – w 2020 też można spodziewać się wzrostów.
Cena nowego: 32 000 USD.
Średnia wartość w 2018 roku (stan wzorowy): 28 200 USD.
Średnia wartość w 2019 roku (stan wzorowy): 33 800 USD.
Zmiana wartości: +20%.

TOYOTA MR2 1985-89

Niski koszt zakupu oraz frajda za kierownicą zaprocentowały. Millenialsi poszukujący klasyków rzucili się na ten model.
Cena nowego: 19 000 USD.
Średnia wartość w 2018 roku (stan wzorowy): 12 000 USD.
Średnia wartość w 2019 roku (stan wzorowy): 15 700 USD.
Zmiana wartości: +30%.

DODGE RAM SRT10 2004-2006

Moda na mocarnego pickupa od Dodge’a trwa w najlepsze. Auto dalej jest chętnie kupowane, a jego ceny rosną.
Cena nowego: 45 000 USD.
Średnia wartość w 2018 roku (stan wzorowy): 26 300 USD.
Średnia wartość w 2019 roku (stan wzorowy): 31 600 USD.
Zmiana wartości: +20%.

FORD BRONCO 1980-86

Na temat Bronco głośno jest szczególnie w USA – koncern Forda droczy się z fanami uwalniając kolejne przecieki dotyczące nowej wersji. Tymczasem klasyczne generacje są kultowe jak Mustang – w 2019 roku zainteresowanie nimi nie spadło.
Cena nowego: 11 000 USD.
Średnia wartość w 2018 roku (stan wzorowy): 15 700 USD.
Średnia wartość w 2019 roku (stan wzorowy): 16 800 USD.
Zmiana wartości: +7%.

Masz swoje typy do takiego rankingu? Podziel się w komentarzu!