Aukcje dowodzą, że nawet nowoczesne samochody produkowane seryjnie mogą szybko stać się kolekcjonerskie. Oto zestawienie samochodów, których wartość rośnie mimo młodego wieku, dlatego warto je kupić zanim będą warte fortunę.

Świat samochodów kolekcjonerskich prezentuje się bardzo obiecująco. Ponadto wcale nie trzeba kupować starszego klasyka, by dobrze ulokować pieniądze. Istnieją stosunkowo świeże auta, które z powodzeniem można używać na co dzień, a wraz z czasem – zarabiać (poniżej ceny dla rynku globalnego w USD).

BMW 3.0CSL 1972–75

To piękne coupe z lat 70′ ubiegłego wieku uruchomiło do życia dział sportów motorowych BMW. Ten model był pionierem w stosowaniu trójkolorowych pasków wyścigowych BMW (niebieskiego reprezentującego flagę Bawarii, czerwonego, który uhonorował wczesną wyścigową współpracę z Texaco i purpurowego, symbolizującego most pomiędzy dwoma wcześniejszymi). Wykonano tylko 1265 3.0CSL, co czyni go tak rzadkim, jak wiele starszych, włoskich egzotyków. W hierarchii auto jest wyceniane nieco poniżej znakomitego 507 roadster, supersamochodu M1 i coupe 503. Jego wartość wzrosła o około 10% w ciągu ostatnich 12 mcy. Cena nowego: 10 000 USD. Aktualna wartość: 218 500–264 700 USD.

PORSCHE BOXSTER 1997-2004

Recesja na początku lat dziewięćdziesiątych była trudna dla Porsche, a bankrutująca firma walczyła o przetrwanie. Równoległa produkcja 911 oraz Boxster, pozwoliła obniżyć koszty. Dlaczego ten samochód stał się teraz tak tani? Ma nielubiany przez środowisko kształt przednich reflektorów, problem z łożyskami i reputację kiepskiej jakości wykonania. Ale 15 lat po zakończeniu produkcji ceny używanych Boxsterów wyhamowały i można spodziewać się wzrostów. Cena nowego: 51 000 USD. Wartość aktualna: 13 800–17 200 USD.

SALEEN MUSTANG 1984-93

Saleen Mustang to wczesne Shelby GT350 z lat 80-tych. Podobieństwa obejmują niską liczbę wyprodukowanych egzemplarzy. Mimo tego ta generacja wciąż sprzedaje się na rynku wtórnym za niewiele więcej niż odmiany Mustanga GT. Na razie. Lada moment to się zmieni. Cena nowego: 25 500 USD. Aktualna wartość: 26 400 USD-32 500 USD.

CHEVROLET CORVETTE GRAND SPORT 1996

Powstało zaledwie 1000 sztuk w ciągu roku. To oznacza, że ​​te samochody są rzadkie, szybkie i charakterystyczne. Te czynniki szczególnie dodają wartości Corvette, która w przypadku zwykłych wersji stanowi kiepską lokatę kapitału. Co więcej, większość Grand Sports była traktowana jako samochody kolekcjonerskie już od nowości, co oznacza, że ​​ma niski przebieg i doskonały stan. Cena nowego: 37 000 USD. Aktualna wartość: 36 000-49 000 USD.

SUBARU IMPREZA WRX STI 2004-07

To auto, które jeździło w Need for Speed, ale było zbyt drogie dla dzieciaków, które chciały go mieć w grze. Jednak dzieci dorosły i zaczęły zarabiać, a samochody się zestarzały i stały się tańsze. Zadbane egzemplarze Imprezy WRX STI są trudne do znalezienia ale bardzo wartościowe. Cena nowego: 32 000 USD. Aktualna wartość: 25 000-37 000 USD.

TOYOTA MR2 1985-89

To uosobienia designu z lat 80-tych. Auto ma potencjał do szybkiego zysku na wartości, bo rynek po latach dopiero dostrzegł ten model i kolekcjonerzy zaczyna się nim interesować. Cena nowego: 19 000 USD. Aktualna wartość: 10 000-14 000 USD.

DODGE RAM SRT10 2004-2006

Oferty ubezpieczeniowe dla tego auta na rynku międzynarodowym wzrosły teraz o 40 procent, co wskazuje na zainteresowanie modelem. 61 procent właścicieli pochodzi z pokolenia X lub pokoleń millenialsów, co oznacza, że mają mniej niż 55 lat. Ceny sprzedaży na aukcjach wzrosły o 15 procent. Pickup z V10 kusi pod względem inwestycyjnym. Cena nowego: 45 000 USD. Aktualna wartość: 26 000-35 000 USD.

FORD BRONCO 1980-86

Podobnie jak w przypadku późniejszych modeli Mercedes-Benz SL, istnieje silny efekt substytucji, który podnosi ceny pojazdów pierwszej generacji. Cena nowego: 11 000 USD. Aktualna wartość: 13 400-18 000 USD.