Rok 2019 okazał się kiepski dla samochodów kolekcjonerskich. Sprzedaż była słaba, a ceny spadły. Mimo tego na aukcjach udało się sprzedać wiele perełek ale na nieszczęście dla ich właścicieli – w niskich cenach. Oto największe okazje, które zostały sprzedane poniżej swojej faktycznej wartości.

* Ceny przeliczone z USD po kursie z dnia poprzedzającego publikację.

Shelby Cobra 289 1965

Dla większości, temat Shelby Cobry jest dość egzotyczny, ale w 2019 r. Cobra za 415 000 USD to jak za darmo – zwykle przynosi około 1 mln USD i jest poza zasięgiem większości kolekcjonerów. Ten egzemplarz miał poważną awarię w 1969 r. – wymagał prostowania ramy, intensywnej pracy z nadwoziem i wymiany komponentów. Farba była stara, a samochód bardzo zużyty, kiedy pojawił się w sprzedaży w Monterey. Teraz Cobra dostała drugie życie.
Cena sprzedaży: 1,6 mln PLN
Obecna wartość szacunkowa: do 5,85 mln PLN

Chevrolet Camaro COPO 1969

COPO oznacza zlecenie produkcyjne Centralnego Biura. Ten program służył do zamawiania specjalnych opcji, które w innym przypadku byłyby niedostępne. Było to powszechną praktyką przy zamawianiu specjalnych kombinacji kolorów lub pakietów wyposażenia. COPO wykorzystano do obejścia 400-calowego limitu silników GM w średnich i małych samochodach, co oznacza, że ​​”wystarczy” znać odpowiednich ludzi, by dostać Camaro z 69′ roku z 425-konnym silnikiem V8.
Cena sprzedaży: 386 tys. PLN
Obecna wartość szacunkowa: do 780 tys. PLN

Pontiac GTO Ram Air IV 1970

Ram Air IV GTO jest prawdopodobnie na szczycie listy ulubionych samochodów fanów Pontiac’a. Nawet po włączeniu jednostki 455 do gamy GTO w 1970 roku, Ram Air IV z silnikiem 400 był niesamowity. Pontiac był w stanie wycisnąć każdą ostatnią cząstkę mocy z 400 kubików, używając m.in. głowic z masywnymi portami i zaworami.
Cena sprzedaży: 163 tys. PLN
Obecna wartość szacunkowa: do 417 tys. PLN

Dodge Challenger T/A 1970

Wejście Dodge’a do serii Trans Am w 1970 roku było możliwe dzięki zupełnie nowemu Challengerowi – T/A. Wersje drogowe wyglądały jak samochody wyścigowe – z wysoką osłoną maski i układem wydechowym z boku. Ten egzemplarz został poddany renowacji, która prawdopodobnie kosztowała co najmniej tyle samo, co cena jego sprzedaży…
Cena sprzedaży: 262 tys. PLN
Obecna wartość szacunkowa: do 432 tys. PLN

Chevrolet Camaro Z/28 1969

Camaro Z/28 powstał z chęci ścigania się w serii Trans Am – został zbudowany w celu homologacji Camaro do tej serii. Samochody otrzymały wysokoobrotowy silnik 302 V8, a także wytrzymalsze zawieszenie i czterobiegową przekładnię o niskim przełożeniu. Kilku szczęśliwym osobom udało się nawet posiąść hamulce tarczowe na czterech kołach w swoich samochodach.
Cena sprzedaży: 133 tys. PLN
Obecna wartość szacunkowa: do 343 tys. PLN

Dodge Challenger SRT Demon 2018

W 2018 Dodge niespodziewanie stworzył potwora o mocy 840 koni mechanicznych i przyspieszeniu 0-100km/h poniżej 3 sekund. Do produkcji weszło 3300 z przystępną dla mas ceną 85 000 USD – chwilę później używane egzemplarze pojawiały się za minimum 100 000 USD lub więcej…
Cena sprzedaży: 429 tys. PLN
Obecna wartość szacunkowa: do 643 tys. PLN

Jaguar E-Type SIII Roadster 1973

Jaguar E-Type to niezwykle ładny samochód, który jest doceniany szczególnie w ciągu ostatnich kilku lat. Seria III jest uważana za tą mniej ładną, jeśli chodzi o E-Type, ale jej wartość stale rośnie od 2014 roku i obecnie bije rekordy.
Cena sprzedaży: 306 tys. PLN
Obecna wartość szacunkowa: do 694 tys. PLN

Znasz podobne historie? Podziel się w komentarzu!