Zarejestrowanie auta na “żółte blachy” wcale nie jest takie proste, ponieważ trzeba spełnić wiele wymogów. Jednak podstawowy to wiek – minimum 25 lat (chociaż w niektórych regionach mówi się już o 30 latach). Oto kilka dość egzotycznych aut, które będą dziwnie wyglądały z tablicą rejestracyjną samochodu zabytkowego, ale mimo tego, lada moment, mogą pojawiać się na ulicach.

Nissan Skyline GT-R 1995

Generacja GT-R R32 to poważny samochód sportowy. Ma podwójne turbo, 2.6 litra, rzędową “szóstkę”, pięciostopniową przekładnię manualną, a w R33 – także poprawione i sztywniejsze podwozie. Model zasłynął w “Szybkich i Wściekłych”, a teraz… musi oswajać się powoli z żółtymi tablicami.

Fiat Barchetta (Type 183) 1995

Włoski roadster został opracowany jako alternatywa dla niedrogich samochodów sportowych innych marek, takich jak Mazda MX-5. W oparciu o Fiata Punto, Barchetta była sprzedawana z napędem na przednie koła, z korzyścią dla większego bagażnika (który i tak za wielki nie był). 1,8-litrowy silnik miał 4 cylindry, system zmiennych faz rozrządu (awaryjny) i 129 KM.

Subaru Impreza WRX Prodrive 1995

Colin McRae jeździł za kierownicą Subaru WRX, dlatego auto już teraz jest kultowe. Z kolei Impreza przygotowana przez tunera Prodrive, to wyjątkowa pokusa. Auta w stylu McRae mają granatowe nadwozie, 16-calowe koła w złotym kolorze, wzorzyste fotele Recaro i szyberdach. Mechanicznie, seria McRae była bardzo podobna do standardowej Turbo 2000 / WRX – miała 208KM, 2,0-litrowy silnik H4, stały napęd na wszystkie koła i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu z tyłu.

MG F 1995

Kolejny roadster zainspirowany sukcesem Mazdy MX-5 / Miata. MG F był pierwszym, całkowicie nowym modelem od MG MGB. Miał 1,8-litrowy, czterocylindrowy silnik umieszczony centralnie. MG F nie jest szczególnie sportowy, ale za to wygodny i mimo wszystko dość szybki (0-100km/h nawet w około 6,9 sekundy). Oferował ​​120 KM lub 145 KM, cierpiał na częste awarie uszczelki pod głowicą.

Alfa Romeo Spider i GTV 1995

Alfa Romeo postanowiło wykorzystać dziedzictwo modelu Spider, choć tym razem po raz pierwszy z napędem na przednie koła. Spider zadebiutował ze 150-konnym, 2,0-litrowym silnikiem twin-spark. Samochód miał 4 cylindry i pięciobiegową, manualną skrzynię biegów lub motor V6 w późniejszych latach modelowych. Za włoski styl odpowiadało studio Pininfarina i projektant Walter de Silva.

Masz swoich faworytów do takiego rankingu? Podziel się w komentarzu!