Za 100 tys. zł można mieć crossovera z salonu lub coś znacznie bardziej emocjonującego. To prawda, że Shelby GT350 z 60’, Challenger I generacji czy Pontiac GTO II generacji kosztują fortunę i zwykle kurzą się w garażu, ale tak naprawdę w cenie małego SUVa na rynku wtórnym można znaleźć Muscle Car’a, który sprawi znacznie więcej frajdy. Jedne egzemplarze można znaleźć w Polsce, inne wymagają importu. Większość dobrze trzyma wartość.

Chevrolet Camaro IROC-Z 85’-90’

Nazwa IROC została nadana na cześć wyścigów. Jego moc została co prawda zdławiona przez osprzęt ograniczający emisję spalin, ale pod maską dalej pracuje klasyczne V8. Ponadto owy osprzęt niektórzy demontują – wtedy auto osiąga około 300KM.

Chevrolet Camaro SS 10’-15’

V generacja Camaro powróciła w wielkim stylu! Jednostki V8 przekraczały 420KM, a wczesne egzemplarze można dostać za mniej, niż 100 tys. zł. Prosta konstrukcja ułatwia serwisowanie.

Pontiac Le Mans 70’-72’

Auto zostało przyćmione przez GTO, tymczasem jest ciekawym Muscle Car’em. Poza coupe można jeszcze znaleźć wersję hardtop i cabrio. Silniki mają od 5,7 do 7,5l pojemności.

Pontiac GTO 04’-06’

Choć stylistyką nie dorównuje pierwszemu GTO, jest ciekawym autem. Australijskie nadwozie nie przetrwało próby czasu, dlatego auto można importować w dobrej cenie. Chyba, że właściciel zawyżył ją, bo wie co trzyma w garażu.

Mercury Cougar 67’-69’

Ten samochód pochodzi z okresu, w którym trudno kupić Musce Car’a w rozsądnej cenie, ponieważ to ostatnie roczniki, do których nie dorwali się ekolodzy, wypierając silniki, dla których nie istniała górna granica mocy i pojemności. Cougar jest jednak wyraźnie tańszy od konkurentów, dlatego 100 tys. wystarczy na ciekawy egzemplarz.

Ford Mustang SVT Cobra 99’-02’

Mustangi z tamtych lat nie powalały mocą, nawet w wersji GT. Jednak z SVT Cobra było inaczej. Auto dostało zmodernizowany silnik V8 o mocy 320KM oraz lepsze zawieszenie. Wersje doładowane oferowały 390KM. Wszystkie wspomniane warianty mieszczą się z zapasem w budżecie.

Ford Torino GT 70’-71’

Torino II generacji miały bardziej drapieżny wygląd od I. Regulacje dotyczące emisji spalin w USA przed 1972 rokiem spowodowały, że auto oferowało tylko 220KM. Wersje bez „GT” w nazwie są łatwiejsze do znalezienia i jeszcze słabsze, a te z silnikiem 429 Cobra Jet w zadanym budżecie będą wymagały renowacji.

Ford Mustang 11’-14’

Mustang z 2005 roku był przełomem, jednak dopiero lifting z 2010 tchnął w niego nieco więcej nowoczesności. Z kolei w 2011 roku przestarzały silnik 4.6l V8 został zastąpiony przez doskonały 5.0 V8 o mocy ponad 410KM. Auto generowało doskonałe wyniki sprzedażowe, więc jest w czym wybierać, nawet na polskim rynku, choć wszystkie egzemplarze pochodzą z importu.

Pontiac Firebird Trans AM 77’-79’

Auto po 1980 roku straciło duże silniki ze względu na nowe regulacje dotyczące emisji spalin. Właśnie dlatego warto szukać egzemplarzy przed tym rokiem. Ceny Firebird stale rosną, dlatego warto się spieszyć – to dobra inwestycja.

Dodge Challenger 08’-14’

W cenie do 100 tys. zł opcji jest cała masa. Wersje SRT z motorem 6,1l V8 mają jeszcze dobre ceny, a o warianty R/T 5.7l V8 dość łatwo nawet na polskich portalach ogłoszeniowych. To jeden z nielicznych, pełnokrwistych, nowoczesnych Muscle Car’ów i zarazem jedna z ważniejszych pozycji w tym zestawieniu.