Jeśli masz na zbyciu około 1 mln PLN, możesz kupić nowe Porsche 911 Turbo. Ale jeśli chcesz czegoś, co wyróżni Cię spośród reszty stada ze znaczkiem Porsche, to ta Gemballa Avalanche Porsche 930 Turbo będzie idealna.

Porsche 930 było jednym z najbardziej wydajnych samochodów sportowych lat 80., jednak tunerzy Gemballa i RUF zdecydowali się ulepszyć auto jeszcze lepiej. Gemballa od dawna znana jest z nietypowej stylizacji zewnętrznej i niestandardowych wnętrz. Założyciel, Uwe Gemballa, został tragicznie zamordowany w 2010 roku podczas pobytu w Afryce Południowej w związku z niepowodzeniem podróży służbowej.

Gemballa Avalanche Porsche 930 Turbo – ulubieniec gwiazd lat 80′

Avalanche zadebiutowało w 1985 r. z ceną 390 000 marek niemieckich, czyli około 2,7 mln PLN. Niemal natychmiast auto stało się obowiązkowym, egzotycznym wozem dla gwiazd z lat 80., takich jak raper Vanilla Ice. Wspomniał nawet o samochodzie w tekście jednej ze swoich piosenek. Każdy egzemplarz dawcy (Porsche 930) otrzymał specjalnie zaprojektowane panele nadwozia i ulepszenia wnętrza, uwzględniające wyposażenie w najnowsze technologie tamtej epoki.

Jeśli chodzi o RUF – temu tunerowi powierzono zadanie modernizacji mechanicznych, w tym podwójnego układu wydechowego, ulepszenia mocy wyjściowej do 375 koni mechanicznych i poprawy pięciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Pojawiły się również 17-calowe felgi aluminiowe, owinięte oponami Michelin Pilot, chromowane wsporniki i składane reflektory zamiast klasycznych stałych.

Gemballa Avalanche Porsche 930 Turbo – historia egzemplarza

Wnętrze zdobią białe tarcze, sportowe fotele z czarnej skóry, elektrycznie sterowany dach i szyby. Jest też klimatyzacja. Istnieje nawet system alarmowy Cobra i odtwarzacz CD z tunerem Alpine wraz ze wzmacniaczem cyfrowym. Historia Avalanche sięga 1986 roku, kiedy to została po raz pierwszy zarejestrowana u dealera w Puerto Rico. Gdzieś po drodze samochód został wysłany do Wielkiej Brytanii, gdzie pozostaje do dziś. To tylko jedna z 15 zbudowanych sztuk. Podobno została stworzona pod koniec produkcji i prawie nie była używana. Na zegarze jest mniej niż 14 000 mil.

Cena? Około 1 mln PLN, czyli znacznie taniej, niż kiedyś, ale za to w cenie obecnego Porsche 911 Turbo z salonu. Który jest lepszym wyborem?

Nowe 911 Turbo czy Gemballa z 1986? Daj znać w komentarzu!