Lata 80. to ciekawy okres dla samochodów oraz ich miłośników. Auta rajdowe grupy B miały turbodoładowane silniki o mocy ponad 600 KM, a producenci tacy jak Porsche i Ferrari, produkowali jedne z najdzikszych supersamochodów, jakie widział świat. Ferrari F40 i Porsche 959 reprezentują najnowsze osiągnięcia technologii motoryzacyjnej tamtego okresu. 959 zaprezentowało szczyt możliwości rozwoju Porsche lat 80′.

Model 959 pierwotnie został zaprojektowany jako samochód rajdowy w niesławnej klasie B. Wygrał rajd Paryż-Dakar i był najszybszym samochodem na świecie przez cały rok, a także pierwszym samochodem, który przekroczył barierę 305 km/h (wyprzedziło go Ferrari F40 z maksymalną prędkością 325 km/h).

Dwa egzemplarze Porsche 959 spośród 7 wyprodukowanych dla szejka

Muzeum Porsche postanowiło zaprezentować dwa 959 spośród siedmiu dotychczas wyprodukowanych dla szejka arabskiego. Jeden z nich jest pokryty czerwoną farbą, drugi ozdobiony złotem. Czerwony egzemplarz jest bardziej konserwatywny, ma wykończenie z prawdziwego drewna, niestandardowe dodatki i spójne z nadwoziem, czerwone wnętrze. Z drugiej strony, złoty samochód to pełnowymiarowa wizytówka ekstrawagancji i bogactwa lat 80. XX wieku z dopasowanym, złotym wnętrzem, złotymi kołami, a nawet… parą złotych końcówek wydechu.

Samochody można zobaczyć w Muzeum Porsche w Stuttgarcie, w Niemczech, gdzie złoty egzemplarzy przebywa od 2011 roku.