Oto kolekcja, którą będzie można kupić 28 września na aukcji RM Sotheby’s. Znajduje się w niej kilka niesamowitych perełek, które wymagają komentarza.

Wymieniony silnik, niestandardowe nadwozie, zabawne malowanie – to wszystko w połączeniu z silnikiem typu bokser. Ta mieszanka ciekawych maszyn nie przypomina nic, co do tej pory można było kupić na aukcjach.

Motocykl BMW-VW 1967

W latach pięćdziesiątych i sześćdziesiątych XX wieku motocyklowe boksery dwucylindrowe od BMW miały pojemność 500 i 600 ccm oraz moc 42KM. Czterocylindrowy silnik VW o pojemności 1500 cm3, który teraz napędza ten motocykl, ma mniej więcej ten sam gabaryt, co silnik BMW, ponad dwukrotnie większą pojemność skokową i… dalej tylko 44 KM, czyli niewiele więcej od dużo mniejszego silnika BMW. Oto różnica technologii.

VW Garbus Franza Muhra 1956

Ten chrząszcz z gołą stalą, został poprzecinany i obniżony. Silnik dalej znajduje się z tyłu. Obnażenie z błotników i wszelkich teoretycznie zbędnych elementów, dodaje mu zadziorności.

Porsche 365 Limousine 1953

Porsche 356 to lekki samochód sportowy, a nie rozciągnięta limuzyna. Z drugiej strony, jego układ silnika z tyłu oznacza, że ​​nie ma problemu z wałem napędowym, przez co łatwo można auto wydłużyć. Dodatkowa para drzwi jest częścią niestandardowego nadwozia, umożliwia dostęp do tylnych siedzeń, które oferują sporo miejsca na nogi. Ponadto jak na limuzynę przystało – istnieje podział między pasażerami a kierowcą, aby zapewnić odrobinę prywatności.

Porsche 365 VAN 1958

Wersja “wagon”, ma całkiem niezłe proporcje, jak na przerobiony wóz sportowy. Niewielka tylna szyba ogranicza widoczność. Przy okazji brakuje zdjęć, które obrazują ładowność, ale wnętrze skrywa składane, wiklinowe siedzisko pasażera, które pomaga pomieścić dłuższe paczki i sprawia, że ​ten samochód jest całkiem praktyczny.

Volkswagen Garbus „Casa Linda Lace” 1970

Symbolem restauracji Casa Linda w Montecito w Kalifornii jest artyzm metalowych ornamentów. Zupełnie jak w Garbusie, który trafi na aukcję. To jedyne w swoim rodzaju dzieło zbudowane na tradycyjnym podwoziu VW.

VW Garbus „Jungle Bug” 1973

Oto VW Garbus muśnięty tygrysim wzorem. W jaki inny sposób superfan mógłby pokazać swoje uwielbienie dla Cincinnati Bengals, zespołu futbolowego z Ohio?

VW Garbus Última Edición 2004

Tak, auto pochodzi z 2004 roku! Dostępna w Aquarius Blue lub Harvest Beige, ostatnia seria VW Garbusa została ogłoszona w czerwcu 2003 roku. Z zewnątrz niczym się nie różni, ale pod maską ma nowoczesny korek oleju, czujniki podłączone do korpusu przepustnicy i brak gaźnika.