Oto kilka modeli, które warto postawić sobie w garażu tej jesieni. Rynkowe ceny zadbanych egzemplarzy są teraz rozsądne, a perspektywa wzrostu i zysku – spora.

1991–1998 Klasa S Mercedes-Benz

Te czterodrzwiowe, niemieckie limuzyny spokojnie zyskują na wartości, ale dalej można kupić egzemplarz w bardzo dobrym stanie poniżej 40 tys. zł. Ta generacja stanowi początek znanej już terminologii Klasy S. Przed 1993 r. stosowano oznaczenia SE, SEL i SEC. Generacja W140 mogła mieć silniki R6, V8 i V12. (Ciekawostka: V12 W140 był pierwszym 12-cylindrowym silnikiem Mercedes-Benz).
Cena egzemplarzy w dobrym stanie: 30 000 PLN

1974 Datsun 260Z

Po tym, jak przepisy dotyczące emisji zdławiły 240Z , a Datsun załagodził załamanie wypuszczając 280Z z wtryskiem paliwa, producent przygotował nowy wariant. Przez chwilę można było kupić model 260Z z silnikiem 2.6l.
Cena egzemplarzy w dobrym stanie: 35 000 PLN

1979–1985 Mazda RX-7

Modele RX wywarły duży wpływ na lata 80′ i od zawsze kojarzą się z silnikiem rotacyjnym. Pożądany pakiet GSL pojawił się w 1981 roku, obejmując wszystkie cztery koła uzbrojone w hamulce tarczowe, a także mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. W ciągu ostatnich dwóch lat generacji FB pojawił się najbardziej pożądany wariant GSL-SE, zawierający wszystkie zalety GSL + ulepszone zawieszenie i wychwalany 1.3-litrowy silnik rotacyjny 13B.
Cena egzemplarzy w dobrym stanie: 32 000 PLN

1990–1994 Volkswagen Corrado

Kiedy Corrado trafił do sprzedaży w 1990 roku, wyprzedził wszystkie poprzednie oferty VW. O dziwo nikt nie był tym podekscytowany, nawet faktem zastosowania jednego z pierwszych spojlerów aktywowanych prędkością w samochodzie produkcyjnym. Corrado był na marginesie sprzedaży i reputacji VW na początku lat 90. Ceną mógł konkurować z BMW i Mercedesem. Na samym początku produkcji Corrado był wyposażony w czterocylindrowy silnik G60 lub wersją z doładowaniem, która miała tendencję do wybuchania. Modele wyposażone w VR6 z 1992 roku i później miały większą moc. Znalezienie G60 w dobrym stanie jest znacznie trudniejsze.
Cena egzemplarzy w dobrym stanie: 25 000 PLN

1990–1998 Mazda MX-5 Miata

Czerwony, biały i niebieski były oryginalnymi opcjami kolorystycznymi małego roadstera z lat 90., który tak skutecznie dostarczał radość na drodze. Klimatyzacja była opcjonalna. Miata z lat 90. charakteryzuje się niezawodnością i urokiem, który konsekwentnie przemawia do nabywców tych samochodów. Pierwsza generacja Miata jest ciągle atrakcyjna inwestycyjnie.
Cena egzemplarzy w dobrym stanie: 27 000 PLN

1983–1992 Volkswagen Golf Mk II

Ponieważ samochody te stają się coraz bardziej popularne jako pojazdy kolekcjonerskie, a podaż pozostaje stosunkowo wysoka, to dobry moment na zakup odpowiedniego egzemplarza w rozsądnej cenie. Zwróć uwagę na rdzę, ale nie bój się zbytnio wysokiego przebiegu. Przy prawidłowej konserwacji 8- i 16-zaworowe warianty Golfa (w tym szczególnie wartego zakupu GTI) zachowują swój urok i niezawodność na stosunkowo wysokim poziomie.
Cena egzemplarzy w dobrym stanie: 20 000 PLN