Wycena: Mercedes-Benz 500E Sedan 8-cyl. 4983ccm/315KM 1992
W przeciwieństwie do innych dóbr inwestycyjnych, samochody dają radość posiadania i możliwość ich eksploatacji w celu czerpania przyjemności. Właśnie tak najlepiej je postrzegać, a możliwość zysku traktować jako dodatkowe uzupełnienie inwestycji, ponieważ rynek aut kolekcjonerskich rządzi się swoimi prawami i jest regulowany przez wiele nietypowych czynników, w tym modę oraz gust. Indeks inwestycyjny LegendaryCars - LC Rating - pomaga zrozumieć zachowanie cen konkretnego modelu w najbliższym czasie i przewidzieć czy inwestorzy oraz kolekcjonerzy będą w przyszłości zainteresowani samochodem. Wszystkie modele z dodatnim LC Rating są odpowiednie do lokowania kapitału. Im większa ilość gwiazdek (0-5), tym większą wartość samochód prezentuje. Zalecany jest 10-letni horyzont inwestycyjny.
Wartość
Archiwalny wzrost cen
Potencjalny zysk w horyzoncie 10 lat
Mocne strony
  • Znakomite osiągi
  • Duża ilość miejsca
  • Powiązania z Porsche
Słabe strony
  • Koszty utrzymania
  • Design pozbawiony emocji
  • Dostępność niektórych części zamiennych
2.2Indeks inwestycyjny LC Rating
Ocena czytelników: (0 Votes)

Kategoria minimum

89 800 PLN

Kategoria optimum

138 200 PLN

Kategoria maximum

200 400 PLN

* Wszystkie dane są aktualne dla dnia sporządzenia wyceny. Ceny w PLN w odniesieniu do rynku globalnego dla kursu dolara z dnia poprzedzającego.

Wstęp

Mercedes-Benz 500E to genialny i niepozorny samochód. Tylko lekko rozchylone na zewnątrz błotniki sugerują, że to nie standardowy W124. Wystarczy podnieść maskę, by ujrzeć 32-zaworowy V8 5.0l z 500SL. Samochód był budowany przez Porsche, a każde 500E transportowano pomiędzy fabrykami w Zuffenhausen w Niemczech. Produkcja pojedynczego auta trwała 18 dni.

500E był bardzo szybki. Sprint 0–100 km/h trwał 5,5 sekundy. Podobnie jak u wielu niemieckich samochodów, maksymalna prędkość została ograniczona do 250km/h. Model 500E został zmodernizowany wraz z resztą gamy W124 w 1992 roku, by stać się Serią E, ale jego wygląd pozostał praktycznie niezmieniony. Dzięki ścisłemu powiązaniu z Porsche, auto już teraz jest cenione na rynku kolekcjonerskim.

Wycena

  • Pojazdy z kategorii maximum (stan wzorowy) – mogą wygrać pokaz lokalny lub regionalny, są w 100% oryginalne i kompletne. Bardzo trudno dostrzec błędy w ich stanie technicznym, choć doświadczeni rzeczoznawcy będą w stanie znaleźć niektóre skazy, niezauważalne dla ogółu społeczeństwa. Powłoka lakiernicza, elementy chromowane, szklane i wykończenie wyglądają jak nowe. Podczas uruchamiania jednostka napędowa nie dymi, z silnika nie wydobywają się żadne podejrzane dźwięki. Pojazd wygląda jakby dopiero opuścił fabrykę i tak też jeździ, choć głównie stoi zamknięty w przystosowanym pomieszczeniu.
  • Pojazdy z kategorii optimum (stan dobry) – mogą cierpieć na drobne problemy i niedoróbki, które są równoważone przez inne czynniki, takie jak nowa powłoka lakiernicza, odrestaurowane wnętrze, wyremontowany silnik i podwozie. Pojazdy z tej kategorii jeżdżą i działają poprawnie, ale mogą posiadać nieoryginalne części. Nie są używane do codziennego transportu, z reguły jedynie okazjonalnie i weekendowo. Na pierwszy rzut oka nie widać żadnych wad wizualnych i mechanicznych, auto prezentuje się doskonale.
  • Pojazdy z kategorii minimum (stan dostateczny) – mogą być eksploatowane codziennie, posiadają wady widoczne gołym okiem, ale bez problemu poruszają się samodzielnie. Elementy chromowane mogą mieć wżery lub zadrapania, lakier jest niedoskonały, karoseria z drobnymi wgnieceniami lub ogniskami niewielkiej korozji. W autach z tej grupy brakuje niektórych części lub są nieoryginalne (ewentualnie po tuningu), koła mogą różnić się od fabrycznych. Pod względem mechanicznym zwykle wymagają kosmetycznych poprawek.

Tab. Archiwalna wartość pojazdu [PLN]

Rys. Archiwalna zmiana wartości pojazdu w poszczególnych latach [PLN]

* Projekcja wartości pojazdu w przyszłości oraz większy zakres cen archiwalnych dostępne są w wycenie rozszerzonej.

Zamów dokładniejszą wycenę samochodu on-line w formacie *.pdf. Pomoże Ci precyzyjniej określić wartość konkretnego modelu, długoterminowe zmiany cen historycznych, przewidywany zysk w ciągu najbliższych lat, a nawet porównać z inwestycją w złoto.